۸ دلیل یائسگی زودرس‌ در زنان | راهکارهای درمان یائسگی در جوان‌ ها تناقض واقعیت با چهره افراد در مجازی! کودک درونت را در آغوش بگیر چطور از شر شنبه‌های بی حوصلگی خلاص شویم؟ سیل، جان دانش آموز سرخسی را گرفت(۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چرا روشنایی در خانه مهم است؟ کمبود داروهای درمان «تومورهای مغزی» کودکان قیمت شیرخشک نوزادان زیر ۲ سال تغییر کرده است؟ ۶ گام اساسی برای پیدا کردن شغلی که ما را راضی و خوشحال کند عواقب روانی این‌که بخواهید فرزندتان «بهترین» باشد بیش از فرزندتان نگران درس‌خواندن او نباشید مهم‌ترین علامت کنسرو‌های فاسد | به این ویژگی ظاهری قوطی‌های کنسرو توجه کنید ماجراجویی‌های بی بی سی در خصوص مرگ نیکا شاکرمی برای لندن دردسرساز شد معجزه و فواید باورنکردنی ماسک شلغم برای پوست صورت چه افرادی می‌توانند نام خانوادگی را تغییر دهند؟ | شرایط استفاده از نام خانوادگی شوهر توسط همسر احکام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان چه زمانی صادر می‌شود؟
سرخط خبرها

چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم | Earth Hour، زمانی برای زمین 

  • کد خبر: ۲۱۸۴۸۸
  • ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳
چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم | Earth Hour، زمانی برای زمین 
صرفه‌جویی در مصرف برق محتاج هیچ استخاره‌ای نیست و در هر حال خیر است؛ با این حال، برای تأکید، یک «ساعت زمین» مقرر فرموده‌اند.

شهرآرانیوز؛ برق یک انرژی پاک است، اما عوامل تولید آن لزوماً این‌طور نیستند؛ به‌عبارت دیگر، برق، خودش، خوب است، ولی دور‌وبری‌هایش نه. گاهی، از سوخت‌های فسیلی برای تولید برق استفاده می‌کنند. (حالا چرا و چطورش مهم نیست.) این است که مجموعهٔ صنعت برق، خودش، اسباب گرمایش زمین و تغییر اقلیم شده است. در نتیجه، روشن است که صرفه‌جویی در مصرف این انرژی ــ علاوه بر فوایدی مثل کاستن از مصائب مالی، و همین‌طور از آلودگی نوری که ما را از دیدن آسمان پرستاره محروم کرده است ــ به حال طبیعت هم مفید خواهد بود.

چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم | Earth Hour، زمانی برای زمین 

آمارها ــ که البته نمی‌دانیم تا چه اندازه با واقعیت منطبق‌اند ــ می‌گویند در ایران ما حدود یک‌سوم از برق تولیدی را مشترکان خانگی استفاده می‌کنند؛ یعنی سهم صنعت و کشاورزی ــ و میوه‌فروش‌ها ــ تقریباً ۶۶.۶۶٪ است. شاید بتوانیم در این اعداد و ارقام چون‌وچرا بیاوریم و تشکیک کنیم، اما ابداً نمی‌توانیم سهم خودمان را ناچیز و بی‌مقدار بشماریم. بنابراین، میزان مصرف ما ــ کم یا زیاد ــ در حال زمین و زمان مؤثر است و ما می‌توانیم، حتی با خاموش‌کردن یک لامپ، در این راه تاریک شمعی روشن کنیم.  

چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم | Earth Hour، زمانی برای زمین 

صرفه‌جویی در مصرف برق محتاج هیچ استخاره‌ای نیست و در هر حال خیر است؛ با این حال، برای تأکید، یک «ساعت زمین» مقرر فرموده‌اند که طی آن یک ساعتی انرژی الکتریکی را بی‌خیال شویم و به حال خودش بگذاریم. مطابق حساب‌وکتاب اهل فن ــ بدون اینکه به جزئیات بپردازیم ــ امسال ساعت زمین ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ چهارم فروردین است. بد نیست ــ بدون اینکه به صنعت و کشاورزی و میوه‌فروشی‌ها گیر بدهیم ــ این یک ساعت را، ولو با کشیدن دوشاخ شارژر از پریز، صرف توجه به زمین کنیم. اگر قید دیدن هزاربارهٔ «پایتخت» را زدیم که چه بهتر! 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->